Twórca chwycił się konwencji klasycznego melodramatu, ale nie rezygnuje ze swoich wypracowanych atutów, które są jednym z filarów magii włoskiego kina. Magii codzienności. Bo mimo częściowo anglosaskiej otoczki (bohaterowie, język dialogów) i odejścia w rejony treści psychologicznych, to jest tu nadal mocno obecna...
De Sica próbuje sił w rasowym melodramacie, obsadza zawodowych, amerykańskich aktorów w rolach głównych i kręci film niemal w czasie rzeczywistym. Dużo eksperymentów jak na jedno dzieło. Nie obeszło się więc bez zgrzytów.
"Stacja końcowa" robi wrażenie niedopracowanego dzieła. Drugi plan radzi sobie lepiej niż...
Bdb film, zupełnie inny melodramat niż typowe hollywoodzkie filmy tego typu.
Dobra obsada, napięcie do końca, świetny drugi plan- wszystko to sprawia, że film choć rozgrywa się w jednym miejscu nie nudzi. Dobra analiza ludzkiej psychiki i zachowań. Wartkie życie drugiego planu daje w obecnych czasach możliwość...