Wymieńcie filmy Todd Solondza od najlepszego do najgorszego. Czy ktoś widział jego debiut? Warto po niego sięgnąć?
Moje zestawienie:
1. "Happiness"
2. "Palindromy"
3. "Witaj w domku dla lalek"
4. "Opowiadanie"
Ja widziałam dwa pierwsze i mam mieszane uczucia. Trochę mnie przeraża to jego mielenie pedofilii. Mało o nim wiem i ciekawa jestem skąd taka fascynacja tematem. I powiem Ci że po Happiness podłapałam strasznego doła, chociaż podoba mi się ironiczny ton w jego filmach, boję się je oglądać.
Zawsze myślałem, że mam już przerobionego całego Solondza, a "Fear, Anxiety & Depression" jakoś mi umknął. Sięgnąć pewnie warto, tylko skąd?
1. "Happiness" 10/10
2. "Opowiadanie" 9/10
3. "Palindromy" 9/10
4. "Witaj w domku dla lalek" 8/10
Nie mogę doczekać się "Life During Wartime", oby namieszał w powyższej liście :)
1.happiness 9/10
2.opowiadanie 8/10
3.palindromy 7/10
4.witaj w domku dla lalek 7/10
Z pewnoscią wybija się tutaj Happiness ale jestem przekonany , że najlpesze filmy tego reżysera jeszcze przed nami .
Trudno powiedzieć, jego cztery podstawowe filmy są w sumie na tym samym poziomie, a jego wcześniej z kolei na innym, ale jak wiadomo wówczas Solondz raczkował w świecie filmowym. Ja lubię każdy jego film i trudno mi by było je ułożyć w jakieś kolejności. Jak dla mnie każdy jego film jest wart uwagi od Feelings po Fear, Anxiety and Depression, od Domu dla lalek po prawdopodobnie bo jeszcze nie widziałem ale strzelam na ślepo Life During Wartime:)
Świetny reżyser. Warsztatowo wypracował swój własny styl, sposób narracji itd. W każdym jego filmie czuć twórcę, a z drugiej strony każdy z nich to przede wszystkim opowieść.
"Happiness" jest wg mnie najlepszy. Pozostałe trzy nieznacznie niżej, ze względu na ten pierwszy. Obejrzany ostatnio "Life during wartime" niestety już nie wzbudził we mnie zachwytu i czekam na kolejny.
1. "Witaj w domku dla lalek" - definitywny faworyt
2. "Happiness" - depcze mu po piętach
3. "Palindromy" i "Life During Wartime"
4. "Opowiadanie" - nieco niżej (zaznaczam, że seans odbyty dawno)
1. "Happiness"
2. "Witaj w domku dla lalek"
3. "Storytelling"
4. "Palindromy"
5. "Życie z wojną w tle"
1. Witaj w domu dla lalek
2. Happiness
3. Palindromy
4. Opowiadanie (ale bardzo blisko Palindromów)
5. Życie z wojną w tle (sam w sobie film jest w porządku, jednak jest mniej ciekawy niż inne Solondza i czuć tę wtórność Happiness)
Mam nadzieję, że jego kolejny film będzie lepszy od najnowszego. Debiutu niestety nie miałam okazji zobaczyć.
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Happiness 8,20 15
2 Witaj w domku dla lalek 7,20 5
3 Palindromy 6,89 9
4 Opowiadanie 6,80 10
5 Życie z wojną w tle 6,25 4
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Happiness (1998) 8,00 29
2 Witaj w domku dla lalek (1995) 7,07 15
3 Palindromy (2004) 6,81 21
4 Opowiadanie (2001) 6,48 21
5 Życie z wojną w tle (2009) 6,17 12
1. Happiness i Life during wartime - przyjmuję jako tę samą historię. Doskonały zestaw. Niespotykany pomysł na kontynuację fabuły.
http://www.youtube.com/watch?v=1t6NSau9lc0&feature=related
2. Palindromes - doskonała konwencja głownej postaci!!!
http://www.youtube.com/watch?v=bTYM1zn6mkc&feature=related
3. Welcome to the dollhouse - historia bliska nie tylko mieszkańcom nowojorskich suburbii. Pamiętacie w jakim filmie ta historia się kończy?
http://www.youtube.com/watch?v=ISoWy_VY13Y&feature=related
4. Opowiadanie – moje serce podbił najmłodszy bohater.
http://www.youtube.com/watch?v=BKiLB3rrUQ8
1. Happiness 8/10
2. Palindromy 8/10
3. Witaj w domku dla lalek 7/10
4. Opowiadanie 7/10
5. Życie z wojną w tle 5/10
1. Happiness 8/10
2. Witaj w domku dla lalek 8/10
3. Czarny koń 8/10
4. Palindromy 7/10
5. Opowiadanie 6/10
6. Życie z wojną w tle 6/10
1. Happiness
2. Witaj w domku dla lalek
3. Życie z wojną w tle
4. Opowiadanie
5. Palindromy
Bez połówek:
1.Happiness 9/10
2.Opowiadanie, Witaj w domku dla lalek (RÓNORZĘDNE) 8/10
3.Palindromy 6/10
1. Happiness 9
2. Storytelling 8
3. Welcome to the Dollhouse 8
4. Dark Horse 7
5. Life During Wartime 7
6. Palindromes 6
7. Wiener-Dog 5
Najlepsze już ma raczej za sobą, na Jamniku już sporo ziewałem, chociaż może odbiór byłby inny dla nieznających Solondza. Ja jako pierwsze obejrzałem lata temu Opowiadanie i wywarło mocne wrażenie.
1. Happiness 8/10
2. Witaj w domku dla lalek 8/10
3. Opowiadanie 7/10
4. Palindromy 7/10
5. Jamnik 7/10
6. Czarny koń 6/10
7. Życie z wojną w tle 6/10
1. Happiness 9/10
2. Palindromy 8.5/10
3. Witaj w domku dla lalek 8/10
4. Opowiadanie 7/10
5. Życie z wojną w tle 7/10
6. Jamnik 6/10
7. Czarny koń 4/10
1. Storytelling - 6/10
2. Happiness - 5/10
3. Palindromes - 5/10
4. Wiener-dog - 5/10
5. Welcome to the dollhouse - 4/10
6. Life during wartime - 4/10
7. Dark horse - 3/10
1 happiness 9/10
2 palindromy 8/10
3 opowiadanie 7/10
4 dollhouse 6,5/10
5 jamnik 5/10
6 dark horse 3/10
7 wojna w tle 3/10